תיכנון המסלול האקדמי: כיצד לבחור את המקצוע שהכי מתאים לך?

מרגישים שלימודים אקדמיים הם השלב הבא במסלול חייכם ומתקשים לבחור לאיזה מסלול להירשם? אתם לא לבד. בחירת המקצוע המתאים היא משימה לא פשוטה ותשפיע עליכם בצורה ניכרת, בין אם תחפצו בכך או לא. אז איך ניגשים למלאכת הבחירה ואיזה פרמטרים חייבים לקחת בחשבון? אנחנו כאן כדי לעשות סדר בבלאגן.

 

בחירת מקצוע אקדמי – למה זה כל כך מסובך?

יש יחידי סגולה שמאז ומתמיד ידעו מה הכיוון שלהם בחיים, אבל אם אתם קוראים שורות אלה, אתם כנראה חלק מאיתנו – אלה שמתקשים להחליט. מפאת עניין מרובה במגוון רחב של מקצועות או בדיוק ההפך – לא משנה מה עוצר בעדכם, מדובר בצומת דרכים שלא כיף להיות בה.

מה עושים? קודם כל מבינים שאנחנו מכלול של תכונות, רגשות, נטיות ויכולות, ככה שזה רק הגיוני שבצמתים בחיינו נחווה לבטים – וזה בסדר גמור, כל עוד אנחנו מקפידים לשאול את עצמנו את השאלות הנכונות שתכליתן להכווין אותנו לבחירה הנכונה, לנקודת זמן זו.

מקצוע אקדמי

נעים מאוד – מי אני?

עוד לא החלטתם מה כדאי לכם ללמוד? השאלות הנכונות יכוונו אתכם לבחירת מסלול אקדמי רלוונטי, נכון למי שאתם ומה שאתם שואפים אליו כרגע. אז יכול להיות שבהמשך תרגישו צורך בשינוי, ועדיין – ככל שתדייקו את עצמכם עכשיו, הסיכוי שזה יקרה, נמוך יותר.

אז מה שואלים? הנה כמה רעיונות:

  • מה אני רוצה ללמוד? רשימת מקצועות שמעניינים אתכם, לעומת כאלה שלא.
  • מה צריך ללמוד בשביל זה? איזה קורסים תידרשו להשלים?
  • מה הכישורים שלי? יכולות אישיות – יכולות להיות בהלימה לקורסים הנדרשים, או שלא.
  • איזה אפשרויות יפתחו בפניי? לאיזה תפקידים/משרות תוכלו להתברג במהלך/לאחר הלימודים?
  • כמה קשה למצוא עבודה? תחרותית במשק – כמה מתמודדים על כל משרה?
  • מהו צפי השכר בהתחלה ובהמשך? האם זה עונה על צרכי הקיום שלכם?
  • האם יש אפשרות קידום? האם המקצוע יוסיף לעניין ולאתגר אתכם?
  • האם המקצוע ימשיך להתקיים בעתיד? טוענים שרובוטים יחליפו את רובנו, מה דעתכם?

נעים

קחו את הזמן

חלק מהשאלות נשמעות דומות אך התשובות שונות. אנו מאמינים כי זו הדרך לבחירת מסלול קריירה מוצלח שתדבקו בו לאורך זמן ויאתגר אתכם למשך שנים רבות גם לאחר סיום הלימודים.

 

אתם לא לבד

בין אם אתם עדיין מתלבטים או פשוט רוצים ליהנות מניסיונם של אחרים, תשמחו לשמוע כי מוסדות לימוד רבים מעמידים לרשותכם רשת תומכת של יועצים מקצועיים שילוו אתכם, יכירו לכם את מסלולי הלימוד, יאפשרו לכם להתרשם מהסילבוס והשיעורים, יציגו לפניכם אפיקי תעסוקה ויבחנו את היכולות האישיות שלכם.

לסיכום, תיכנון המסלול האקדמי זה לא עניין של מה בכך, אבל התבוננות אמיתית פנימה לצד מעט הכוונה וייעוץ, גם אתם תוכלו למצוא את הדרך הנכונה והמספקת ביותר עבורכם.

דרך אקדמית

אולי יעניין אותך גם

5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות
כללי
5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, השימוש בסוללות זינק מאוד. מסמארטפונים ומחשבים ניידים ועד לכלי רכב חשמליים, הסוללות הינן חלק ממגוון רחב של

קרא עוד »