למה חשוב לחפש מעון שיש בו מצלמת אבטחה?

אלימות בפעוטונים הפכה למכת המדינה. בכל שנה, אנו נחשפים לזוועות שחוללו גננות ומטפלות בגנים ברחבי הארץ – חדרה, חולון, חיפה, אילת… אף עיר אינה חסינה. הלב נשבר כאשר חושבים על אותם ילדים חסרי אונים, שחלקם אף לא למדו לדבר, כשהם סופגים התעמרות, התעללות נפשית ואף פגיעות גופניות. קצרה ידינו מלספר או להבין מדוע נשות חינוך וטיפול – בעלות מעונים וסייעות כאחד – שהופקדו לשמירה על חסרי ישע רכים בשנים, מתנהגות בצורה כזו.

בשל תדירות מקרי התעללות בפעוטות במעונים, ההורים הקימו את "מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך", שחרט על דגלו לדאוג כי כל כל המעונות לגיל הרך מיישמים את "חוק המצלמות בפעוטונים". כמו כן, המטה שואף להרחיב את החוק. במאמר זה, נרחיב על אוזלת ידו של החוק, ומדוע כדאי בכל זאת להקפיד על מציאת מעונות בהם יש מצלמת אבטחה.

 

חוק התקנת מצלמות במעונות יום לפעוטות – האם הוא מיושם?

בשנת 2018, חוקק "חוק התקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות במעונות יום לפעוטות". עיקר החוק הוא חובת התקנת מצלמות אבטחה למטפלות וגני ילדים, כדי למנוע אלימות כלפי ילדים בגילאי 0-3. הרקע: דיווחים על אלימות כלפי פעוטות ע"י מטפלים, מה שהוביל למחאות של הורים ברחבי המדינה.

איזו הקלה, נכון? אז זהו, שהחוק עדיין לא נאכף כראוי. במעונות רבים אין מצלמות אבטחה, וגם אם יש – היחידים שיכולים לצפות בסרטוני אבטחה הם שוטרים, שיצפו בהם רק במידה והצטברו ראיות נגד המטפלים. לטענת הורים רבים, זה מאוחר מדי. כמו כן, אין חובה על הצבת מצלמות בגנים לגילאי 3-6.

חוק התקנת מצלמות במעונות יום לפעוטות - האם הוא מיושם 

גנים ופעוטונים פרטיים – אין דין ואין דיין

יש לזכור כי בישראל, אין פיקוח ממשלתי על מעונות, גנים ופעוטונים פרטיים. המשמעות: המטפלות לא חייבות לעבור הכשרה, ואין בקרה על התנאים הפיזיים והנפשיים בהם מוחזקים הפעוטות. אחד הרגשות שההורים מתארים לאחר שהם מגלים שילדיהם עברו התעללות במעון הפרטי והיוקרתי אליו הם נרשמו הוא – התדהמה. המעון כל כך יפה, מסודר, והגננת נחמדה כל כך – ממש זאב בעור של כבש.

מתעללים יכולים להגיע בכל הגוונים. אנשים אלימים הם לפעמים דמויות מכובדות בקהילה, כגון אנשי צבא מדופלמים או רופאות מצילות חיים. אי אפשר לדעת – ולכן חייבים פיקוח. חוק המצלמות, כאמור, אינו מספק הגנה מלאה מפני המתעללים. כשאין פיקוח ממשלתי, אתם לא יכולים בדיוק מי שומר על ילדכם, מה הכשרתו ואפילו אם הוא בעל עבר פלילי.

גנים ופעוטונים פרטיים - אין דין ואין דיין

מעונות בעלי מצלמות אבטחה – צדיקים בסדום

כל הסיבות שמנינו – אי יעילותו של חוק מצלמות האבטחה, חוסר היכולת לדעת מי זאב בעור של כבשה ואי-הפיקוח של הממשלה על מעונות פרטיים – מובילות אותנו למסקנה הברורה: יש לבחור מעון, גן או פעוטון לילדכם רק במידה והוא מאובטח במצלמה.

אם מעון הוא בעל מצלמות אבטחה – אתם יודעים כי המטפלים העובדים בו הם ככל הנראה אנשים שאינם מתעללים בילדים, אחרת הם לא היו ששים להכניס אל מקום עבודתם מצלמה. כמו כן, מצלמת האבטחה תתעד את הנעשה במעון בכל מקרה של חשד להתעללות ותקיפה.

למה חשוב לחפש מעון שיש בו מצלמת אבטחה

אולי יעניין אותך גם

5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות
כללי
5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, השימוש בסוללות זינק מאוד. מסמארטפונים ומחשבים ניידים ועד לכלי רכב חשמליים, הסוללות הינן חלק ממגוון רחב של

קרא עוד »
גריל גז מומלץ
כללי
גריל גז מומלץ

בעולם המהיר של היום, בישול ארוחות טעימות ביעילות הפך לעדיפות עבור רבים. אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג זאת היא באמצעות גריל גז. עם הנוחות, הרבגוניות

קרא עוד »