אסטרטגיות לשיווק אפקטיבי ברשתות חברתיות

מה לא נאמר על רשתות חברתיות… חלק רואים בהן כלי לחיבור בין אנשים, אחרים את האחראיות לשלל תחלואים בחברה. על דבר אחד אפשר להסכים – המדיה החברתית שינתה את עולם השיווק מקצה לקצה.

בעידן שבו הרשתות החברתיות תופסות את מקומן של דרכי הפרסום המסורתיות, עסק שלא מכיר לעומק את אסטרטגיות השיווק בהן – נשאר מאחור ומפסיד כסף. אז מהן השיטות לפרסום נכון ויעיל במדיה החברתית? על כך במאמר שלפניכם.

 

למה דווקא ברשתות?

קודם כל – כולם שם. כולנו מבלים זמן רב במדיה החברתית מדי יום, ונחשפים שם באופן קבוע לתוכן שיווקי. בשונה משיטות פרסום מסורתיות כמו שלטי חוצות ופרסומות בטלוויזיה, ברשתות החברתיות ניתן לטרגט את הלקוחות, כלומר למקד את הקמפיין בקהל יעד ספציפי ולהגיע במדויק ללקוחות הפוטנציאליים.

הטרגוט נעשה על ידי איסוף מידע על המשתמשים, למשל הרגלי השימוש שלהם ברשת וסוגי הפרסומים שהם משתפים.

רשתות

לבחור נכון

רשתות חברתיות הן רבות ונבדלות זו מזו בזהות המשתמשים, אופן השימוש, סוג התוכן ועוד. לכן אסטרטגיית השיווק המתאימה לפלטפורמה אחת לא בהכרח תעבוד באחרת ובהתאם, פרסום בפייסבוק, למשל, יהיה שונה מפרסום בלינקדאין.

לפני שמוציאים כסף על קמפיין שיווקי, כדאי לחשוב: מיהו קהל היעד של העסק? באילו רשתות הוא נמצא? מהו סוג הפרסום המתאים ביותר עבורו?

 

פייסבוק

הפרסום בפייסבוק נחשב יעיל במיוחד בשל הרזולוציות הגבוהות של פילוח קהל היעד ברשת. טרגוט בסיסי מתבצע לפי קטגוריות כמו דמוגרפיה או תחומי עניין, אבל כדאי למקד את הקמפיין אפילו יותר: לרשימת תפוצה של מספרי טלפון, למשתמשים שביקרו בעבר באתר העסק או לאנשים בעלי עולם תוכן דומה (למשל, חובבי צמחים).

גורם חשוב נוסף שכדאי לקחת בחשבון בקמפיין בפייסבוק הוא מטרת הפרסום. אם היא לייצר מעורבות, כמו לייקים, תגובות ושיתופים – כדאי להפנות את הגולשים באמצעות המודעה לפוסט בעמוד. אם מטרת הפרסום הוא לאסוף לידים – כדאי לחתום את המודעה בקישור לדף נחיתה חיצוני.

פייסבוק

טיקטוק

טיקטוק מתבססת על סרטונים קצרים, לרוב עד דקה, בליווי מוזיקה, אפקטים ומלל. אחד היתרונות בפלטפורמה הוא שעם פיצוח תוכן נכון – אפשר להגיע לחשיפה ויראלית בקלות. חיסרון אפשרי נובע מהעובדה שהרשת מכוונת בעיקר לצעירים עד גיל 30, לכן אם קהל היעד שלכם מבוגר – רצוי לשקול את כדאיות הפרסום בפלטפורמה.

כדי להביא להצלחת קמפיין בטיקטוק, עליו להיות בנוי מסרטונים קצרים, תכליתיים ומעוררי עניין. דרך טובה להגדיל חשיפה היא מעקב אחרי טרנדים ושילוב שלהם בחשבון של העסק, כמו גם שימוש בהאשטאגים פופולריים.

 

לסיכום

הרשתות החברתיות הפכו בשנים האחרונות לאחד הכלים השיווקיים המדויקים והיעילים ביותר בשוק. כל עסק יכול להרוויח המון מהשקעה בקמפיין שיווק במדיה החברתית – בתנאי שיבחר בפלטפורמה הנכונה עבור קהל היעד שלו, יצליח לטרגט לקוחות באופן ממוקד, יגדיר נכונה את מטרת הפרסום שלו ויבין לעומק את כללי המשחק של הרשת – כך שיגדיל חשיפה וימקסם רווחים.

רשתות חברתיות

אולי יעניין אותך גם

5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות
כללי
5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, השימוש בסוללות זינק מאוד. מסמארטפונים ומחשבים ניידים ועד לכלי רכב חשמליים, הסוללות הינן חלק ממגוון רחב של

קרא עוד »
גריל גז מומלץ
כללי
גריל גז מומלץ

בעולם המהיר של היום, בישול ארוחות טעימות ביעילות הפך לעדיפות עבור רבים. אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג זאת היא באמצעות גריל גז. עם הנוחות, הרבגוניות

קרא עוד »