ייפוי כוח נוטריוני – המדריך המקוצר

ייפוי כוח נוטריוני מאפשר לאנשי עסקים, משפטנים, משקיעים ועוד רבים אחרים, להרחיב את נכסיהם ולהביא למהלכים דרמטיים גם מבלי לבצע אותם בעצמם. אז מהו ייפוי כוח נוטריוני וכיצד הוא רלוונטי אליכם? קבלו את המדריך המקוצר.

 

נתחיל מההתחלה – מהו ייפוי כוח?

ייפוי כוח הוא פעולה שמקורה בעולם המשפטים. משמעות הפעולה היא מתן אישור של גורם מסוים (מייפה הכוח) לגורם נוסף (מיופה הכוח) לבצע פעולות בתחומים מסוימים בשם הגורם הראשון. משמעות הדבר היא שגם אם מייפה הכוח מתגורר בישראל, הוא יכול לבצע פעולות עסקיות בחו"ל באמצעות מייפה הכוח שמקיים אותן בשמו. כאשר פעולות אלו מבוצעות, האחריות לתוצאות שלהן מוטלת על מייפה הכוח על אף שלא ביצע אותן בעצמו (במידה והפעולות אכן בוצעו בתחום המוגדר בהסכם).

סוגיית ייפוי הכוח מעלה שאלות משפטיות רבות, אך בה בעת היא מאפשרת לאינספור גופים וגורמים פרטיים לבצע פעולות רחבות היקף, וכך להגדיל את הונם ובין היתר גם לתרום לכלכלה העולמית ולפיתוחם של פרויקטים ותעשיות. לרוב, במקרים של פעולות משפטיות הנעשות בשם אדם אחר, יהיה צורך בביצוע ייפו כוח נוטריוני.

עו_ד

ומהו נוטריון?

נוטריון הוא איש מקצוע בעל סמכות משפטית לאשר מסמכים מתחומים שונים, וכך לתת להם תוקף משפטי. נוטריון הוא בהכרח עורך דין, והסמכות לתת אישור נוטריוני מוענקת על ידי ועדה מיוחדת שדנה בפרטיו של עורך הדין, ובודקת את בקשתו לשמש כנוטריון.

כאשר נוטריון מאשר מסמך, זאת אומרת שהוא מאשר את זהות הכותב וכי כתיבת המסמך בוצעה בהתאם לכללים המקובלים בעולם המשפט, מתוך רצון חופשי וללא כל השפעה חיצונית על החותם. במידה וקיים צורך לשנות את השפה בה נכתב המסמך, נוטריון רשאי לאשר תרגום כלשהו, ואף לתרגם את המסמך בעצמו או בעזרת מתרגם.

 

מתי נזדקק לייפוי כוח נוטריוני?

במהלך ביצוע פעולה בכל תחום, ייתכן ויתבקש מיופה הכוח להציג הוכחה לכך שהוא אכן קיבל סמכות ממייפה הכוח לבצע פעולות בשמו. על מנת להוכיח זאת, ניתן ליצור מסמך ייפוי כוח נוטריוני, שהוא בעצם האישור החוקי לכך שלמיופה הכוח אכן ניתנה הסמכות לביצוע הפעולות.

לרוב, ייפוי כוח נוטריוני יידרש במקרים של ביצוע עסקאות משמעותיות, העברת בעלות על נכסים או ביצוע פעולות משפטיות. במידה ואותן פעולות מתבצעות במדינה זרה, על הנוטריון יהיה לתרגם את מסמך ייפוי הכוח, ולוודא שהוא אכן עומד בהגדרות המשפטיות הקפדניות.

סמכות חוקית

כיצד ניתן למצוא נוטריון מוסמך?

ככלל, ברוב משרדי עורכי הדין מועסקים נוטריונים לצורך תרגום מסמכים משפטיים למגוון שפות. במידה ואתם זקוקים לנוטריון המתרגם מסמכים לשפות לא שכיחות במיוחד, מומלץ לפנות לעורך דין נוטריון פרטי או למשרד עורכי דין אשר עובד עם מתרגמים הבקיאים בשפה.

 

סיכום

כשמדובר בתרגום מסמכים משפטיים לשפות זרות וביצוע פעולות הרות גורל, עליכם למזער סיכונים ולהיעזר ככל הניתן בעורכי דין מקצועיים שידעו לייעץ לכם בנושא הרלוונטי. ייעוץ של אנשי מקצוע בעלי ניסיון, יוכל לחסוך לכם זמן רב בתיקון טעויות מיותרות.

נוטריון מוסמך

אולי יעניין אותך גם

5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות
כללי
5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, השימוש בסוללות זינק מאוד. מסמארטפונים ומחשבים ניידים ועד לכלי רכב חשמליים, הסוללות הינן חלק ממגוון רחב של

קרא עוד »
גריל גז מומלץ
כללי
גריל גז מומלץ

בעולם המהיר של היום, בישול ארוחות טעימות ביעילות הפך לעדיפות עבור רבים. אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג זאת היא באמצעות גריל גז. עם הנוחות, הרבגוניות

קרא עוד »