קידומת לחיוג לחו"ל

שיחות טלפון לארץ ולחו"ל נעשות באמצעות שימוש ברשת של ספקיות תקשורת שונות של מדינת ישראל ומדינות נוספות בעולם. בעבר, שיחות לחו"ל היו נדירות יחסית, הן מכיוון שעלות דקת שיחה הייתה גבוהה מאוד, והן משום שלא כל מכשיר טלפון או סלולרי היו יכולים לקיים שיחות שכאלה. בכתבה שלפניכם נסקור בקצרה את התחום של שיחות לחו"ל. 

 

איך מבצעים חיוג לחו"ל מטלפון נייד או נייח?

בכדי לחייג לחו"ל יש צורך במספר שלבים שונים. השלב הראשון הוא להיות חבר בחברת תקשורת שמספקת אפשרות לשיחות לחו"ל. ניתן להוציא שיחות לחו"ל כחלק מחבילת שיחות או כחיוב מזדמן של שיחות ספונטניות.

לאחר מכן יש למצוא את קידומת המדינה ולעיתים מסוימות גם את קידומת העיר עצמה. לדוגמא הקוד קידומת של ארצות הברית הוא , של צרפת 33, ושל וושינגטון 202. לכן בכדי לחייג לעיר וושינגטון שנמצאת בארצות הברית, יש לחייג 1202 ורק אז את מספר הנייד או הנייח אליו תרצו להגיע.

 

איך עובדת מערכת הטלפונים העולמית והישראלית?

מערכת הטלפונים בישראל ובעולם עובדת באמצעות קווי טלפון שבדרך כלל עשויים מסיבים אופטיים. קווים אלה מחברים את כל מרכזיות הטלפון אחת לשנייה. תפקידן של המרכזיות הוא לנתב את השיחות לעבר היעד המתאים להן.

בעבר היו במרכזיות אלה עובדים אנושיים אך כיום הן ממוחשבות לחלוטין. בעת הקלדת הקידומת של המדינה והעיר, המרכזיות מנתבות את השיחה שנשלחת לעיתים גם עשרות פעמים בשנייה, וכך היא מגיעה אל היעד שלה גם אם הוא בצד השני של העולם.

 

מה מתרחש בעת החיוג למדינה זרה?

בעת החיוג למדינה זרה, ראשית יש להקליד את קוד ספק התקשורת שלכם. בישראל קיימות מספר ספקיות תקשורת שמספקות שיחות לחו"ל מטלפונים ניידים או נייחים. בעת ההקלדה המרכזייה הקרובה אליכם מקבלת אינדיקציה לכך שהשיחה שיוצאת אמורה להגיע אל מדינה זרה. לאחר מכן בעת ההקלדה של קוד הקידומת והמדינה, מקבלת המערכת הממוחשבת את המידע שלו היא זקוקה כדי להעביר את השיחה אל היעד שלה.

 

מחיר השיחות למדינה זרה לשיחה מישראל

שיחות לארצות זרות יכולות לעלות אפילו 30 שקלים לדקת שיחה, במקרה שלא הוזמנה חבילת שיחות לחו"ל מראש. לעומת זאת החיובים על שיחות לחו"ל כחלק מחבילות שיחה בדרך כלל לא עולים על עשרות שקלים בודדים בחודש. לכן כדאי מאוד להזמין חבילה שמתאימה לצרכי התקשורת שלכם מראש ולא להגיע למצב בו מתקבל חיוב מוגדל מאוד ללא סיבה.

 

קידומות במדינות זרות – סיכום

שיחות לחו"ל הפכו לנפוצות יותר ויותר בשנים האחרונות וזאת בגלל סיבות רבות. בכדי לחייג למדינה זרה יש להקיש את קוד ספקית התקשורת שלכם, את קוד המדינה ולעיתים גם את קוד האזור או העיר, ולבסוף את מספר הנייד או הנייח אליו רציתם להתקשר.

לחייג לחול

אולי יעניין אותך גם

5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות
כללי
5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, השימוש בסוללות זינק מאוד. מסמארטפונים ומחשבים ניידים ועד לכלי רכב חשמליים, הסוללות הינן חלק ממגוון רחב של

קרא עוד »