לא משנה מהו העסק שאתם מנהלים ואם הוא גדול וקטן, תהליך מיתוג עסקי זה יותר מהמלצה.
מיתוג עסקי מבדיל אתכם מהמתחרים ויוצר זהות מיוחדת לעסק שלכם.
מטרתו של מיתוג עסקי הוא שלקוחות יזהו את העסק שלכם ויזדהו עימו, וכך יהיו מוכנים לשלם יותר כסף עבור המוצרים שלכם בהשוואה למוצרים של חברות מתחרות.
האם מיתוג עסקי הוא עיצוב לוגו?
מיתוג עסקי כולל פעמים רבות עיצוב מחודש של הלוגו, אך ממש לא מסתכם בכך. מדובר בתהליך מעמיק שאכן מתייחס גם ללוגו ולשפה העיצובית של העסק, אך גם באופן רחב לזהותו של העסק, ערכיו וקהל היעד.
יתרונות מיתוג עסקי
תהליך מיתוג עסקי טומן בחובו מספר יתרונות חשובים לעסק שלכם:
- כאשר המותג שלכם חזק ומוכר, לקוחות יחפשו את המוצרים שלכם וישימו לב אליהם קודם כל. זה מאפשר לכם להגדיל מכירות ולהפיק תוצאות טובות יותר גם בטווח הארוך, כולל אפשרות להעלאת מחירים וכתוצאה מכך הגדלת שורת הרווח.
- תהליך מיתוג מלכד את הנהלת החברה ועובדיה, ומאפשר לה לעבוד בשורה אחת עם מסר אחד ברור ללקוחות.
- תהליך מיתוג עסקי כולל הטעמת המסרים השיווקיים בצוות העובדים, ומספק לעובדים את המסרים שאותם יש להעביר ללקוחות פוטנציאליים בדרך להצלחה ולהגדלת המכירות.
- תהליך מיתוג עסקי גורם לכם לחשוב מחדש על הלקוח הפוטנציאלי שלכם וכולל בניית פרופיל לקוח. כך אתם יכולים חשוב כיצד להגיע לקהלים חדשים שכיום לא רוכשים את המוצרים שלכם.
- מותג עסקי מעלה את ערכו של הארגון שלכם מעבר לערכים של הנכסים הפיזיים. לשם עצמו יש שווי כספי – ניתן לדוגמא את הדוגמא של המשקה נסטי: נסטי היה מותג משותף של נסטלה וקוקה קולה. כשהם רצו להתפרק, "פיוז טי" של קוקה קולה לקחה את המתכון ונסטלה לקחה את המותג "נסטי" (אם כי באופן חלקי – צורת הבקבוק המוכרת הלכה עם קוקה קולה). כאן ניתן לראות שלשם עצמו יש ערך.
מתי עסק צריך לעבור תהליך מיתוג עסקי?
ישנן מספר נקודות בחייו של עסק המתאימות לתהליך מיתוג עסקי. מטבע הדברים אחת הנקודות החשובות היא פתיחתו של העסק, שהיא הזדמנות נהדרת להגדיר את מהותו של העסק, זהותו וקהל היעד. לצד זה, ישנן נקודות נוספות שמומלץ לעבור בהן תהליך מיתוג עסקי:
- כאשר משנים את שמו של העסק
- כאשר העסק לא מתרומם כפי שהיינו רוצים ואנחנו מעוניינים להבין מדוע ולפעול לשינוי המצב
- כאשר העסק גדל וצומח בצורה מהירה ופתאומית ונדרש מיתוג בסדר גודל דומה מהמיתוג הקיים
- כאשר אנחנו מעוניינים למשוך קהל יעד מסוים ללא הצלחה
- כאשר אנחנו מושכים את קהל היעד הלא נכון
- כאשר העסק הופך למיושן ולא רלוונטי
- כאשר יש קושי בגיוס עובדים לעסק
- כאשר העסק מתחרה על המחיר בלבד
כפי שאתם רואים, תהליך מיתוג עסקי נדרש גם בנסיבות משמחות וגם בנסיבות פחות טובות עבור העסק. באופן כללי אם העסק עובר שינוי או שאנחנו מעוניינים שיעבור שינוי יש לעבור תהליך מיתוג עסקי.