חמש דרכים לגייס עובדים איכותיים

גיוס עובדים הוא אתגר לא פשוט, וכאשר נתקלים במקרה בו עובדים מתגלים כלא מתאימים לתפקיד או לחברה, עלולים לחוש אכזבה ותסכול מהתהליך כולו. אם אתם מחפשים עובדים, אינכם חייבים להשתמש בשיטות הישנות והמוכרות כדי לגייס אותם. אם חשוב לכם מאוד לגייס עובדים איכותיים, שהערכים שלהם מתאימים לערכי החברה – יש דרכים לשפר בעצמכם את תהליך הגיוס ולהביא מועמדים איכותיים יותר לגיוס.

 

הציגו את הערכים והמטרות שלכם

כאשר מפרסמים משרה, אתם לא חייבים לכתוב בדיוק מה שכותבים כל האחרים. אם מה שחשוב לכם הוא עמידה בהספקים, אין סיבה להתעכב על שעות עבודה ותיאור משרה ואפשר לחפש "אנשי מכירות שלא מוותרים" או "אנשי שירות לקוחות קפדניים". אם אתם מתקשים לנסח את הדברים שאתם מחפשים באמת, נסו לבדוק מה השתבש בגיוסים האחרונים שלכם, יכול להיות ששם תמצאו תשובות. אם אתם רוצים להקל על עצמכם, אתם יכולים להשתמש בפלטפורמה החדשנית של הייבוב לדוגמה.

הצג את הערכים והמטרות שלך

ההון האנושי

העובדים שלכם הם חלק חשוב במערכת ויכולים לקחת חלק גם בתהליך הגיוס. אם תבקשו מהעובדים שלכם להציג את התפקידים שלהם ואת החברה, תוכלו לחשוף לעובדים פוטנציאליים את האווירה והתנאים של מקום העבודה, באופן האותנטי ביותר. אפשר לראיין עובדים ולהציג את התוצאה באתר החברה, אפשר גם לבקש מהעובדים לכתוב בעצמם פוסטים על מקום העבודה.

באופן כזה, עובדים יזהו האם הם מתאימים לדעתם, למבנה האנושי אצלכם ובמקביל, יקבלו מידע ממי שעשוי להיות הקולגה שלהם. בנוסף, תוכלו להפעיל תוכנית המלצות ולהעניק בונוס לעובד שמביא מועמד מתאים לעבודה, בשיטת חבר מביא חבר.

 

איפה מתחבאים עובדים איכותיים?

גם מודעת הדרושים המושלמת לא תעשה את העבודה אם היא לא תהיה חשופה לקהל מתאים של עובדים פוטנציאליים. אם אתם יודעים איזה סוג עובדים מתאים לכם ביותר, כדי להתאים אל הקהל הזה את הפרסומים שלכם ואפילו לחפש מועמדים באופן אקטיבי – אם אתם מחפשים אנשים עם כשרון הנדסי, תוכלו לפרסם באתר של מכללה מקצועית בתחום ואם אתם מעדיפים עובדים בעלי ניסיון רב, תוכלו לפרסם גם בפורמים של תחומי עניין קשורים או באתרים מקצועיים.

עובדים איכותיים

מה ששנוא עליך…

אם אתם מתקשים עם עובדים פוטנציאליים לא מתאימים ועם בזבוז הזמן והמשאבים של תהליכי הגיוס והקליטה לחברה, זכרו שהעניין איננו חד סטרי. אל תסתירו מפני מועמדים נתונים חשובים לגבי המשרה, אמרו בבירור מה הציפיות שלכם, הציעו הצעת שכר הוגנת ופרטו בדיוק את התנאים ואת האותיות הקטנות של המשרה. כך תוכלו לצמצם את הסכנה שתיקלעו שוב למצב שבו אתם קולטים עובד לא מתאים או לא איכותי דיו.

 

טכנולוגיות גיוס

אם העובד האידיאלי שלכם בקיא בתחום האינטרנט והרשתות החברתיות, אפשר וכדאי לחפש אותו שם. מלבד קבוצות ייעודיות של מחפשי עבודה, תוכלו לפרסם או לבקש מהעובדים לפרסם ברשתות החברתיות ולדאוג להתאמה מדויקת של נתוני הפרסום. כך תוכלו להגיע אפילו למועמדים פסיביים שייתכן שיגלו עניין בפרסום שלכם, למרות שאינם מחפשים כרגע עבודה באופן אקטיבי.

לגייס עובדים איכותיים

אולי יעניין אותך גם

5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות
כללי
5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, השימוש בסוללות זינק מאוד. מסמארטפונים ומחשבים ניידים ועד לכלי רכב חשמליים, הסוללות הינן חלק ממגוון רחב של

קרא עוד »