הכל על שיווק B2B

עולם הפרסום והשיווק מתחלק לשני סוגים עיקריים. הסוג הראשון של השיווק הוא שיווק של עסקים כדי לגרום לכמה שיותר לקוחות להגיע אליהם. סוג השיווק השני הוא כזה שנועד למשוך בעלי עסקים לצרוך שירות או מוצר מסוים שלו הם זקוקים דרך ארגון או עסק אחר. סוג השיווק הזה נקרא B2B כיון שהוא ממוקד בשיווק לבעלי עסקים. אנחנו כאן כדי לספר לכם עליו את הכל.

 

שיווק לבעלי עסקים

שיווק לבעלי עסקים ולחברות מורכב יותר מאשר שיווק ללקוחות פרטיים. בעוד שלקוח יכול לקבל החלטה על דעת עצמו האם לקנות מוצר מסוים או לא, כאשר מדובר על חברה שמתלבטת האם לקחת שירות מסוים השיקולים שלה נרחבים יותר, מה שיכול לגרום לה גם לסגת מהעסקה או לחכות זמן רב עד שהיא מבצעת אותה.

המפתח שלכם בתור משווקים לחברות לא ליפול לבורות הללו ולהנות ממספר לקוחות גבוה, הוא לבצע שיווק B2B בצורה נכונה. למזלכם, CXM : – היא חברה שמציעה ניהול חווית לקוח ואנשי המקצוע שלה כאן כדי לספר לכם איך עושים את זה.

שיווק B2B

ניתוח לקוחות אפשריים

השלב הראשון הוא לנסות להגיע למאגר לקוחות פוטנציאליים. המאגר הזה יכול להגיע רק אם נבצע ניתוח מדויק של השוק, ונבין מי העסקים והחברות שהשירות שאנחנו מציעים יכול להיות רלוונטי עבורם. באופן הזה אנחנו יכולים לייצר מאגר לקוחות קבוע שיאפשר לנו לייצר הכנסה קבועה לעסק. כמובן, הצורך לגדול תמיד קיים, אבל כדאי שהוא יגיע על גבי מאגר לקוחות יציב.

 

שמירה על קשר רציף

כיון שמדובר על חברות ועסקים שמקבלים מכם שירות, סביר להניח שתדירות התקשורת ביניכם תהיה גבוהה. דווקא בגלל זה חשוב להדגיש את הצורך בשמירה על קשר גם מהצד שלכם. נסו להבין כל הזמן היכן אתם יכולים להשתפר ולהעניק ללקוחות שלכם שירות טוב יותר. בצורה הזו כל חברה או עסק שייקחו מכם את השירות פעם אחת, יישארו נאמנים ולא יחליפו אתכם בנותני שירות אחרים.

שיווק B2B

פרסום אפקטיבי

הדבר האחרון שאותו כדאי לעשות הוא לגבש אסטרטגית פרסום נכונה. פרסום אקראי הוא משהו שגם עולה לכם הרבה מאוד כסף, ויחד עם זאת הוא גם לא תמיד אפקטיבי. אחרי שביצעתם ניתוח מעמיק שעזר לכם להבין מי קהל היעד של העסק שלכם, תוכלו גם לפרסם את העסק בצורה אפקטיבית יותר, שבאמת תוביל אתכם למספר הלקוחות שאותו הייתם רוצים לראות בעסק שלכם.

 

לסיכום

בניגוד לשיווק רגיל, שיווק לבעלי עסקים צריך להיעשות בצורה שונה. במקום להגדיל את מספר הלקוחות שלכם כדאי לייצר מאגר של לקוחות קבועים. כיון שהלקוחות שלכם הם בעלי עסקים, היקף העסקאות בדרך כלל יהיה גדול יותר, מה שיאפשר לכם להנות מיציבות בעסק שלכם. זכרו לבצע פרסום ממוקד ואיכותי, במיוחד בשלב שבו אתם רוצים לבסס את העסק שלכם בתוך סקטור מסוים.

שיווק B2B

אולי יעניין אותך גם

5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות
כללי
5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, השימוש בסוללות זינק מאוד. מסמארטפונים ומחשבים ניידים ועד לכלי רכב חשמליים, הסוללות הינן חלק ממגוון רחב של

קרא עוד »