האם צריך פסיכומטרי כדי להתקבל ללימודי הנדסאי?

לימודי הנדסאי מאפשרים לכם להגיע להשכלה איכותית תוך זמן יחסית קצר. הלימודים מתקיימים במגוון תחומים, ונועדו להכשיר אתכם לתפקידים רבים בשוק התעסוקה. כמו כל לימודים גבוהים, גם ללימודי הנדסאי יש תנאי קבלה מסוימים. מבחן הפסיכומטרי הוא מבחן שמטריד מועמדים רבים, וכאן נספר לכם האם אתם צריכים אותו כדי להיות הנדסאים.

 

לימודי הנדסאי

לימודי הנדסאי דומים ללימודי הנדסה בכך שהם עוסקים בנושאים דומים. בניגוד ללימודי הנדסה, בלימודי הנדסאי אנחנו פוגשים בעיקר את הצד המעשי, מה שמאפשר לנו לדלג על הצד התיאורטי ולהגיע מהר יותר לשוק העבודה. אם גם אתם רוצים להפוך להנדסאים עם תעודה מוכרת, בית ספר להנדסאים כאן כדי לספר לכם מה תנאי הקבלה שבהם תצטרכו לעמוד כדי להגיע ללימודים הללו.

בית ספר להנדסה

פסיכומטרי

המבחן הפסיכומטרי נחשב לאחד הדברים שהכי מאיימים על מועמדים לאקדמיה. המבחן הוא מבחן שבודק את רמת ההתאמה של הנבחן ללימודים גבוהים, והאוניברסיטאות מעניקות לו משקל רב. המבחן בוחן אתכם בשלושה נושאים, אנגלית, עברית ומתמטיקה. הבשורה הטובה שיש לנו עבורכם היא שכדאי להפוך להנדסאים מן המניין, אתם כלל לא צריכים לעבור את מבחן הפסיכומטרי

 

בגרות

תעודת הבגרות היא החלק המרכזי של לימודי התיכון. החלק מכיתה י' תלמידי התיכון בישראל נבחנים בשלל מקצועות, כאשר חלק מהבחינות הן בחינות חיצוניות שנערכות על ידי משרד החינוך. שלושת המקצועות החשובים ביותר הם כמובן מתמטיקה, אנגלית ועברית. כדי להתקבל ללימודי הנדסאי די בציון עובר בכל אחד מהמקצועות הללו או פשוט להיות זכאים לתעודת בגרות מלאה.

 

מכינה קדם אקדמית

מכינה קדם אקדמית היא משהו שקיים בהרבה מאוד מוסדות. המטרה של המכינה הזו היא להכין אתכם ללימודים באקדמיה. בניגוד למבחן בגרות או פסיכומטרי, המורים במכינה יודעים היטב מה הכיוון שאליו אתם הולכים במהלך לימודי הנדסאי, ואם יש לכם את האופציה הזו, בהחלט כדאי לשקול אותה. המכינה תאפשר לכם להגיע מוכנים יותר ללימודים, ולכן גם להצליח בהם יותר.

בית ספר להנדסה

קבלה על בסיס שנות לימוד

עבור מי שחצו את גיל 35 ישנה הקלה מיוחדת והיא אפשרות להתקבל על בסיס 12 שנות לימוד בלבד. ההקלה הזו נועדה לאפשר להם להתקבל למקצוע איכותי שיאפשר להם להגביר את כושר ההשתכרות שלהם. בכל מקרה, אם אם מתקבלים על בסיס האפיק הזה כדי לוודא שיש לכם את הרקע המתאים שיאפשר לכם לעבור את הלימודים על הצד הטוב ביותר.

 

לסיכום

מבחן הפסיכומטרי שנועד למיין מועמדים ללימודים גבוהים הוא לא דרישת סוף עבור לימודי הנדסאי. כדי להתקבל ללימודים הללו עומדים בפניכם שלושה אפיקים מרכזיים. האפשרות הראשונה היא להתקבל על בסיס תעודת הבגרות שלכם, בהנחה שאתם זכאים לה, או שיש לכם ציון עובר בשלושה מקצועות. אפשרויות אחרות הן קבלה בגיל מאוחר על בסיס 12 שנות לימוד או מכינה קדם אקדמית.

בית ספר להנדסה

אולי יעניין אותך גם

5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות
כללי
5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, השימוש בסוללות זינק מאוד. מסמארטפונים ומחשבים ניידים ועד לכלי רכב חשמליים, הסוללות הינן חלק ממגוון רחב של

קרא עוד »