אינטרנט כשר – כל מה שרציתם לדעת

החיבור לרשת האינטרנטית הפך לחלק אינטגרלי מחיי היומיום של האדם המערבי בשנות המאה ה-21 כשהיא מספקת לו תרבות פנאי, בידור, מידע ואמצעי תקשורת. עם זאת, עבור הקהילה החרדית שרואה בחשיפה לתכנים בלתי הולמים – פוטנציאל הרסני, האינטרנט הוגדר ככלי משחית.

בתגובה, צמח מושג המכונה "אינטרנט כשר", כלומר, אינטרנט שאינו חושף את הגולש לתוכן פרוץ ומעניק רמת סינון גבוהה להבטחת חווית גלישה בטוחה ומתאימה. במאמר זה נבדוק את כל מה שרציתם לדעת על האינטרנט הכשר ויתרונותיו.

 

מהו אינטרנט כשר?

יוסי תקשורת, ספק תקשורת נטפרי מוביל, מסביר על אינטרנט כשר: אינטרנט כשר הוא מושג המתייחס לרמה גבוהה של סינון ושליטה על הגישה האפשרית לאתרים ומידע ברשת על מנת לקבל חווית גלישה בטוחה המתאימה במיוחד לציבור החרדי. אופציה זו כוללת סינון של תוכן בלתי הולם מבחינת ההלכה היהודית ובפן ההשקפתי.

עקרונות האינטרנט הכשר מיושמים באמצעות תוכנה ייחודית המספקת רמת שליטה גבוהה בתכנים המקוונים. אופציה זו מאפשרת לגולש להיחשף אך ורק לתכנים שהוגדרו כמאושרים תוך חסימת גישה לכל דבר שנחשב לבלתי הולם או פוגעני.

מהו אינטרנט כשר 

אינטרנט מסונן – איך זה עובד?

תוכנת האינטרנט הכשר פועלת באמצעות הטמעת מגוון מסננים ובקרות המגבילים את הגישה לסוגי תוכן בלתי ראוי. זה יכול לכלול חסימת גישה לאתרים, סינון סוגים של תוכן (כגון תמונות או סרטונים) או הגבלת גישה לפורומים בלתי מתאימים.

אינטרנט מסונן ברמה גבוהה מאוד בהתאמה לדרישות המשתמש ולקהילה אותה הגדיר מראש, עשויים לסייע ביותר לצרכי עבודה בתחום הדיגיטל ולצורך עבודה בתוכנות מבוססות חיבור לרשת. האינטרנט המסונן מציע חוית גלישה בטוחה ומתאימה לפרטיים, אנשי עסקים ועובדים במקצועות שונים עבור צרכים מדויקים שאושרו על ידי גדולי ישראל.

 

לא נחשפים לסיכון

מלבד תכנים לא ראויים ברמה ההלכתית, הרשת מדורגת כיום באחד מהמקומות הראשונים בגורמים להתמכרות בכל העולם. עצם הגישה לתוכן ויזואלי במגוון תחומי עניין לאורך כל שעות היממה עשוי להתגבר על השכל הישר ולגרום לבזבוז זמן על גלישה ובילוי ברחבי הרשת עד להתמכרות. האינטרנט הכשר מאפשר קידום שימוש ממוקד ופרודוקטיבי יותר באינטרנט, על ידי חסימת הגישה לאתרים ותכנים המסיחים את הדעת או זוללים זמן.

לְהִסְתָכֵּן

כיום, לאחר שמעסיקים רבים הבינו את הבעייתיות שבחשיפה נון סטופ לתכנים מושכים מצד הרשתות החברתיות, אתרי חדשות ואתרי תוכן נוספים – הם מציבים כתנאי העסקה התקנת תוכנת סינון על המחשבים במטרה למנוע מוסחות בזמן העבודה.

 

לסיכום: היתרונות באינטרנט ברמת סינון גבוהה

לאחרונה התפרסמו מחקרים שהוכיחו את ההשפעות ההרסניות של הצפייה במסכים על תינוקות, ילדים ומבוגרים. המסקנה שעלתה מתוצאות המחקר חידדה את החשיבות בשימוש מבוקר במסכים וברשת. אינטרנט כשר מאפשר לגולשים לתחום את אזורי הגלישה שלהם ובכך למנוע חשיפה לתכנים שאינם תואמים את השקפתם ואורח חייהם.

בנוסף, אינטרנט מסונן מאפשר לגולש ליהנות מחופש בחירה בתכנים הרצויים עבורו מבלי להיות חשוף לתכנים המסיחים דעת וגורמים לו להתבטל ולבזבז זמן יקר.

אינטרנט כשר

אולי יעניין אותך גם

5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות
כללי
5 טיפים לאיסוף ומחזור סוללות

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, השימוש בסוללות זינק מאוד. מסמארטפונים ומחשבים ניידים ועד לכלי רכב חשמליים, הסוללות הינן חלק ממגוון רחב של

קרא עוד »