מה ההבדל בין השרתים השונים לאחסון אתרים?

בעלי אתרים, אנשי SEO וגם מתכנתים יודעים, שבחירת האחסון הנכון יכולה לשפר את תפקוד האתר, מהירות הגלישה ואפילו את חווית המשתמש. במאמר הבא נדבר על ההבדל בין שרת פרטי לשרת שיתופי ומה הכי נכון לאתר שלכם.

 

למה צריך שרת אחסון בכלל?

שרת אחסון הוא חלק בלתי נפרד מהעלאת אתר לאוויר. אחסון וורדפרס מקצועי הוא חלק אינטגרלי בשיפור חווית הגלישה באתר, שיפור המהירות ובאופן כללי שיפור הנתונים. על גבי השרת אנחנו בעצם מאחסנים את כל קבצי האינטרנט שלנו כמו תמונות, באנרים, טקסטים וכלל המידע שיש באתר.

על מנת שהפעילות לא תיפגע, חשוב לעקוב אחרי האחסון והנצילות שלו. ברור לכולם שבעל עסק אשר מטפל בכל כך הרבה דברים לא יצליח לדאוג לבקרה הזאת, אבל בדיוק בשביל זה יש חברות שידאגו לזה בשבילכם.

אחסון אתרים

שרת שיתופי

שרת שיתופי נותן את המענה האידילי לאתר שלכם. רוב האתרים (כמעט כולם) לא צריכים שטח אחסון של שרת שלם. לרוב, הנצילות תהיה נמוכה מהיכולת של השרת דבר שיוביל למצב של "בזבוז כסף" משווע, בעיקר כי תשלמו על אחסון שאתם לא מנצלים כלל.

כדי להימנע מהמצב הזה יותר ויותר אתרים עוברים לשרת שיתופי ובצדק. שרת לרוב יוכל לאחסן על גביו בין 2,500-4,500 אתרים שונים. מה שצריך לשים לב אליו זה שהאתרים השכנים לא מורידים את מזיכרון ואת יכולת המעבד.

כדי לוודא שאתם מוציאים את המירב מהשרת שלכם, כדאי להשתמש ה-VPS, מצד אחד לא תצטרכו לשאת בנטל של שרת ייעודי, מהצד השני תוכלו לוודא כי מוקצים לכם משאבים ייעודיים רק עבורכם. כשאנחנו מפעילים שרת VPS אנחנו בעצם מאפשרים אחסון לאתר האינטרנט באופן יציב ללא פגיעה במהירות הגלישה בשעות העומס.

 

חברה נכונה לאחסון שרתים

אם נהיה כנים, לבעלי אתרים או לבעלי עסק אין באמת את הזמינות והיכולת לוודא את השרתים כל הזמן, לכן, חשוב להיעזר בחברה מקצועית אשר יודעת לתת את המענה לצרכים שלכם:

  1. מקצועיות – חברה שתדע להתאים את האחסון הנכון לצרכים שלכם ולפלטפורמה איתה אתם עובדים.
  2. מענה וזמינות לטיפול בתקלות – חשוב שתהיה חברה שיודע לתת מענה לתקלות בזמן קצר.
  3. אפשרות לניהול חיצוני – ניהול אחסון באופן חיצוני יחסוך מכם את הצורך בשדרוג השרתים, או בדיקת האחסון, יש מי שדואג להכל.
  4. המלצות – כדי שלא תפקידו את אחסון האתר אצל מי שלא מבין מספיק, כדאי לבקש המלצות לפני תחילת העבודה.

 

לסיכום

במאמר, הסברנו מה זה שרת אחסון ומה החשיבות הרבה שלו כשאנחנו מדברים על ביצועי אתר. בהמשך המאמר, דיברנו על ההבדלים בין שרת שיתופי לשרת VPS וציינו את היתרונות של שרת פרטי. בסוף המאמר, נתנו 4 פרמטרים לפיהם כדאי לבחור חברה לניהול אחסון על גבי שרתים.

אחסון אתרים

אולי יעניין אותך גם