מהו אחסון אתרים – ואיך הוא התפתח מאז ועד היום

אם אתם מחזיקים באתר אינטרנט משלכם, סביר להניח ששמעתם יותר מפעם אחת המונח אחסון אתרים. באחסון אתרים אנחנו לוקחים את המידע שנמצא באתר ולמעשה מאחסנים אותו מחוץ לאתר. הסיבות לבחירה הזו הן מגוונות, אולם באופן כללי ניתן לומר שזו אחת הבחירות הכי טובות שאתם יכולים לעשות ביחס לאתר שלכם. אנחנו כאן כדי להסביר לכם למה בדיוק. 

 

איך הצורך התעורר

בעבר בנייה של אתר הייתה דורשת מאיתנו להקצות מקום עבור אחסון המידע שיהיה באתר. כל עוד היה מדובר באתרים קטנים לא הייתה בעיה, אולם באתרים גדולים שבהם יש תעבורה גדולה יותר של מידע נוצרה בעיה. כמות המידע הובילה למצב שבו האתר הפך להיות איטי יותר כיון שהוא לא הצליח לעבוד באופן מהיר. בזכות חברות כמו קלאודווייז אחסון אתרים נמצא פתרון לבעיה הזו.

אתר אינטרנט

שרתי האחסון

הפתרון הוא לקחת את כל המידע שנצבר באתר ולאחסן אותו בשרת חיצוני. שרת הוא מעין מחשב רב עוצמה שמחזיק בנפח אחסון הרבה יותר גדול מזה של מחשב רגיל. בנוסף, המעבד שיש לשרת הוא עוצמתי יותר מאשר זה של כל מחשב רגיל, מה שמאפשר לו לעבד מידע ונתונים במהירות שאי אפשר להשוות אותה לזו של המחשב הרגיל. שתי התכונות הללו פשוט פתרו את הבעיה.

כל המידע שנמצא באתר עובר לשרת חיצוני. הפרונט של האתר לא משתנה, ומי שגולש בו לא מרגיש בשום הבדל, למעט העובדה שהגלישה הופכת להיות הרבה יותר מהירה. הפקודות שאותן אנחנו מבצעים באתר מתרחשות למעשה בשרת, מה שהופך אותן לכאלו שמתבצעות בצורה מהירה יותר.

 

מה הרווחים שאנחנו מפיקים מהם

מלבד המהירות שאותה אנחנו מקבלים יש עוד שני יתרונות חשובים שיש באחסון אתרים. היתרון הראשון הוא רמת האבטחה של המידע שלכם כאשר הוא נמצא בשרת. בעוד שמידע שנמצא באתר הוא הרבה יותר פגיע כיון שלאתרים קל יותר לפרוץ, השרתים נחשבים למוגנים הרבה יותר. בנוסף, המידע שיש בשרת מגובה ובניגוד לאתר, לא קיימת סכנה שמידע רגיש ילך לאיבוד.

 

על מה חשוב להקפיד

כיום הפופולריות של שירותי אחסון אתרים עלתה מאוד, ויש לא מעט חברות שמציעות לכם שירות בתחום. כדי שתוכלו לבחור חברה מתאימה יש שתי נקודות שחשוב לבחון. הנקודה הראשונה היא התאמה של חבילת השירות לצרכי האתר שלכם, והיא חשובה כדי שלא תצטרכו לשלם על חבילה שלא תפורה למידות שלכם. בנוסף, בדקו את רמת התמיכה הטכנית שהחברה מעניקה ללקוחותיה.

 

לסיכום

אחסון אתרים התחיל בתקופה שבה אתרי האינטרנט שלנו החלו לצבור כמויות גדולות של מידע. מהירות הגלישה של האתר נפגעה וכך גם גדל הסיכוי לדליפה של מידע. הפתרון הגיע בצורה של אחסון המידע של האתר בשרת חיצוני. השרת עובד בצורה מהירה ומגן על המידע באופן הרבה יותר טוב.

אחסון אתרים

אולי יעניין אותך גם