מקדמי אתרים לעסקים קטנים עושים לרוב הרבה תפקידים, מעיצוב האתר ועד אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ותחזוקה יומיומית. אז כדאי לבחור במישהו אשר מיומון בריבוי משימות, ויצירתי שאפשר לסמוך עליו עם הכניסה לאתר שלך – השער הדייטלי למותג שלך. איך למצוא מישהו שעומד במשימה הזו? להלן 7 שאלות חשובות לשאול מקדמי אתרים פרילנסר פוטנציאליים כדי להבטיח שאתה מגייס את האדם הנכון.
היכן אוכל למצוא דוגמאות לעבודות קודמות?
זו אחת שאלות החשובות בתהליך של קידום אתרים פרילנסר, מועמדים מנוסים צריכים לשתף בקלות קישורים לדוגמאות של עבודתם המדגימות בבירור את יכולותיהם, בחינה מדוקדקת של תיק העבודות שלהם יכולה לעזור לך להעריך את הסגנון והכישורים שלהם.
האם אפשר לקבל רשימה של הלקוחות הנוכחיים והקודמים שלך?
על המועמדים לספק בקלות מידע ליצירת קשר עבור לקוחות קיימים וקודמים, ביצוע שיחה עם אנשים שהמועמד עבד עבורם, יעזור לך לקבוע עד כמה הוא אמין ומשיג תוצאות.
באילו טכנולוגיות פרסום, עיצוב ותוכן היית משתמש כדי לבנות ולתחזק את האתר שלי?
מקדמי אתרים צריכים להיות מסוגלים לתאר את כלי הפרסום, העיצוב ותזמון התוכן העיקריים, לתת את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם, ולהסביר מה הם מציעים עבורך בהתאמה לתקציב והיקף העבודה שלך. אם אתה לא מתמצא בטכנולוגיה, אולי אתה לא תבין לגמרי את כל הטכנולוגיות שהוא מציע, אבל הוא אמור לפחות להציג בפניך אפשרויות ברורות שאתה יכול להבין.
איך תבצע אופטימיזציה לאתר שלי למנועי חיפוש?
בקש מהם להסביר באילו אסטרטגיות ושיטות הם ישתמשו כדי לשפר את הדירוג שלך במנועי החיפוש הגדולים, הם צריכים גם להיות מנוסים ב-Google Analytics כדי לעקוב אחר תנועת האתר והתנהגות המשתמשים, ולאמוד את היעילות של מסעות הפרסום שלהם לקידום אתרים.
מהי הגישה שלך לבעיות אבטחה באתר?
זה חיוני ואף קריטי לדעת כיצד מקדם האתרים יגיב במקרה שהאתר שלך יקרוס או ייפרץ – ובאיזו מהירות הוא יגיב. גלה באיזו תדירות הוא יגבה את האתר ואת כל התוכן שלו, וכיצדהוא יגן על האתר שלך מפני דיוג, גניבת נתונים וקבלת קבצים זדוניים. אם מקדם האתר ייצור עבורך עגלת קניות, שאל כיצד הלקוחות שלך יהיו מוגנים מפני גניבת פרטי זהות וכרטיס אשראי?
עד כמה אתה בקיא בנושאי זכויות יוצרים?
זה קריטי למקדמי אתרים להיות מעודכנים בחוקים ותקנות הקשורים לזכויות יוצרים באינטרנט. כדאי לשאול את מקדם האתרים היכן הוא ישיג את התמונות והגרפיקה לשימוש באתר שלך, כדי להימנע מבעיות משפטיות.
מי יהיה הבעלים של האתר?
אולי תחשוב שבבעלותך תהיה אוטומטית אתר ששילמת למישהו שיעצב עבורך. אך אם המעצב הוא פרילנסר לא תהיו הבעלים של האתר ללא הסכם המציין במפורש כי בבעלותכם העיצוב המלא וכל התוכן.