פרסום ממומן בגוגל

אין כמעט עסק כיום שפועל בזירה הדיגיטלית ולא מכיר את שירותי הפרסום של חברת הענק גוגל. באמצעות פרסום מודעות שתוצגנה לגולשים בהתאם למילות החיפוש שהקלידו במנוע החיפוש, יכולים עסקים להגיע אל קהל יעד חדש, רלוונטי, שמחפש את השירותים או המוצרים שהם מציעים בדיוק בזמן.

רקע לפני שאתם נפנים להשקיע ממיטב תקציב השיווק שלכם בעסק בפרסום ממומן בגוגל, כדאי יהיה לעצור ולהכיר את הטיפים הקטנים שישפרו באופן מהותי את הביצועים של הקמפיין שלכם. אז בלי להכביר במילים, הנה 5 טיפים שכדאי להכיר לפי שמפרסמים בגוגל:

 

טיפ מספר 1: אל תקבלו החלטות על בסיס נתונים מצומצמים

לא מעט עסקים נלהבים להתחיל את הפרסום הממומן שלהם בגוגל, ומשקיעים תקציב ראשוני, בדרך כלל קטן מידי, ביצירת מודעות פרסום ובהצגתן לגולשים. לכשמתקבלות תוצאות שהן, בלשון המעטה, אינן משביעות רצון, הם מחליטים שערוץ הקידום הממומן בגוגל לא מתאים לצרכים שלהם.

מדובר, אם כן, בשגיאה. כדי להבין האם ערוץ שיווקי מסוים הוא אפקטיבי, יש לעשות שימוש בכלים מקצועיים ולהעזר בדאטה בכמות מספקת. רק באמצעות ניתוח כמות גדולה של מידע אודות ביצועי הקמפיין, במועדים שונים, מול משתמשים שונים, מודעות שונות ודפי נחיתה שונים, ניתן להסיק מסקנות ולקבל החלטה על המשך הקמפיין.

 

טיפ מספר 2: הכירו את מילות המפתח השליליות

רבים מבעלי העסקים שמפרסמים בגוגל נוטים להתעלם מתכונה חשובה מאוד שמציע הפרסום הממומן בגוגל: הגדרת מילות מפתח שליליות. באמצעות הגדרת מילות מפתח שליליות יכולים עסקים להימנע מתנועת גולשים שלא רק שלא תצליח להתכנס לכדי מכירה, אלא אף תיצור זרם לא רלוונטי של גולשים, שיעסיקו את נציגי המכירות ויבזבזו לעסק משאבים מיותרים. מילות מפתח שליליות יכולות גם לסייע לבית העסק להבדיל בין חיפושים שמעידים על כוונה ברורה לרכוש מוצר או שירות, ובין חיפושים שמאחוריהם עומדת כוונה לאסוף מידע ראשוני לקראת ביצוע עתידי של רכישה.

 

טיפ מספר 3: שפרו את איכות דף הנחיתה

ההצלחה של קמפיין פרסום ממומן בגוגל, ובפרט איכות הלידים אל מול המחיר של הלידים האלו, נקבעת, בין היתר, על סמך איכות דף הנחיתה אליו מובילה המודעה את הגולש. השקיעו בדף הנחיתה משאבים ניכרים על מנת להפוך אותו למוצלח ומתאים לדרישות של גוגל. זיכרו, שבניגוד לתהליך של קידום אורגני, בו אתם נדרשים להשקיע בדפי האתר כולם, בתהליך של קידום ממומן, אתם נדרשים להפוך רק את דף הנחיתה אליו מוביל הקמפיין גולשים לאיכותי ממש.

 

טיפ מספר 4: דאגו לכך שהכותרת של המודעה תהיה רלוונטית לכוונת החיפוש של הגולשים

הרבה עסקים מנסים להיות יצירתיים, ולנסח כותרות שונות למודעות הפרסום, שאינן כוללות את מילות המפתח עיקריות שחיפש הגולש, וזאת במטרה למשוך תשומת לב, להיות יצירתיים ומקוריים, ולהציע משהו אחר. אולם בפרסום ממומן בגוגל, חשוב מאוד דווקא לדבוק בכללים: על מנת שגוגל יתרשם שהמודעה שניסחתם רלוונטית לחיפוש שביצע הגולש, חשוב יהיה שתכללו בה את מילות המפתח העיקריות, ושניתוח פשוט שלה יראה כי היא רלוונטית לביטוי החיפוש. זיכרו שבפרסום ממומן בגוגל, איכות הקמפיין נקבעת בעיקר על סמך איכות דף הנחיתה וכן רלוונטיות המודעה המוצגת במסגרת הקמפיין לביטויי החיפוש בהם גולשים עושים שימוש.

 

טיפ מספר 5: שקלו האם באמת כדאי לכם להיות ראשונים

לכאורה, כל אחד מעוניין להיות ראשון בגוגל. אלא שכאשר מדובר בקידום ממומן, לא תמיד מדובר באסטרטגיה חכמה. לעיתים, עדיף דווקא להיות שני או שלילי במודעות הפרסום הממומנות.

מתי זה קורה? ובכן, כאשר לבית עסק חשובים יותר איכות הלידים מאשר הכמות שלהם. שימו לב: לא כל העסקים ערוכים לקבל כמות גדולה מאוד של לידים. אם כל מה שאתם נדרשים לעשות הוא בסך הכל למלא את היומן שלכם בור בעלי עסק, ייתכן שכדאי יהיה לכם להשקיע פחות בכל מודעת פרסום, ולהציג אותה שניה או שלישית בתחום המודעות הממומנות. כך, הלידים שיגיעו אליכם יהיו זולים יותר, ויאפשרו לכם מרווח גדול יותר, שיהפוך את הערוץ הזה למשתלם עבורכם. ניסיון להיות ראשונים בכל מחיר, עלול דווקא לפגוע במאמצי העסק להיות רווחי. הוא אולי יאפשר לכם לנצח את היריבים במיקום ההצגה של המודעה, אך זאת תהיה שיטת פעולה רווחית פחות עבור העסק.

קידום ממומן בגוגל
sem

אולי יעניין אותך גם

פרסום בגוגל
קידום ממומן בגוגל
למה צריך פרסום ממומן בגוגל?

נסו לחשוב על הפעם האחרונה שהייתם מעוניינים במוצר כלשהו, ועל הצעדים שעשיתם בשביל לברר היכן למצוא את המוצר וכמה הוא עולה. סביר להניח, שהדבר הראשון

קרא עוד »
קידום ממומן
קידום ממומן בגוגל
מה זה קידום ממומן?

רוצים להתחיל לפרסם בגוגל ולייצר עבור העסק שלכם לידים איכותיים? כדאי מאוד שתכירו את הקידום הממומן בגוגל. באמצעות תהליך של קידום ממומן אתם למעשה מאפשרים

קרא עוד »
חיפוש בגוגל
קידום ממומן בגוגל
איך עושים קידום ממומן בגוגל?

קידום ממומן בגוגל הוא אחת השיטות המהירות והאפקטיביות ביותר להגיע אל קהל היעד שלכם, בזמן שהוא מחפש אתכם. גוגל נחשב למנוע החיפוש הגדול בעולם, וככזה

קרא עוד »