נכס דיגיטלי פסיבי

מי מאיתנו לא רוצה לקום בבוקר, לצאת אל המרפסת המשקיפה אל הים, ללגום מכוס הקפה שהכין לעצמו, ולדעת שגם היום אם יבחר בכך, הוא לא חייב לצאת ליום עבודה מפרך?

במציאות שלנו רק מי שיש בידו נכסים משמעותיים אשר מייצרים עבורו הכנסה באופן שוטף, או מי שיש לו הון עצמי גדול במיוחד, יכול להרשות לעצמו אורח חיים כזה. אולם עבור מרבית האזרחים, מציאות כזו היא רק בגדר חלום.

איך מצליחים בכל זאת לצמצם את הפער מול המטרות והשאיפות, ולייצר הכנסה פסיבית וצדדית למשק הבית, שמסייעת בשיפור האיתנות הפיננסית של המשפחה, וביכולת שלה לשים כסף בצד ליום שחור? אחת התשובות לשאלה הזאת  שמקבלות ביטוי יותר ויותר משמעותי בשנים האחרונות היא הקמה של נכס דיגיטלי פסיבי.

נכס דיגיטלי פסיבי הוא כל ישות אינטרנטית שיכולה לייצר עבורכם הכנסה נוספת בעבור מינימום של השקעה.

 

האם כל נכס דיגיטלי הוא נכס פסיבי?

התשובה היא כמובן שלילית. העובדה שאתם מחזיקים בידכם נכס דיגיטלי אין פירושה שהנכס הזה יכול לייצר לכם הכנסה בצורה פסיבית. נכס דיגיטלי, במקרים רבים, דורש תחזוקה שוטפת, התקשרות מול גולשים ופונים רבים, שיחות מכירה, השקעה בתשתית באופן שוטף, ניהול התקשרות מול ספקים ועוד הרבה מאוד פעולות שיווק ומכירה, שאמנם יכולים לאפשר יצירת הכנסה מן הנכס הדיגיטלי, אולם בטח שלא הופכים אותו לנכס שמייצר עבורכם הכנסה פסיבית.

השאלה היא האם קיימים נכסים דיגיטליים פסיבים, והתשובה היא שבהחלט כן. רק נעצור ונחדד שכאשר מדברים על נכס דיגיטלי פסיבי הכוונה היא לנכס שההשקעה השוטפת בו, לא כולל ההשקעה הראשונית היא מינורית. אין הכוונה לנכס שבו לא נדרשת השקעה כלל ועיקר.

אז איך ניתן, למעשה, להקים נכס דיגיטלי פסיבי? אילו מודלים קיימים בשוק לנכס כזה? מהן הפעולות שבכל זאת נצטרך לבצע על מנת לשמר את הנכס הזה, ועד כמה הן תהיינה גוזלות זמן, משאבים וכסף?

על מודלים שונים של יצירת הכנסה פסיבית באמצעות הרשת, המשיכו לקרוא.

 

אילו מודלים של נכס דיגיטלי פסיבי קיימים?

קיימים מודלים עסקיים רבים שמאפשרים למנהלי נכסים דיגיטליים לייצר מהם הכנסה פסיבית, או במילים אחרות, הכנסה אל מול השקעה מינורית באופן שוטף. עם זאת, חשוב יהיה להזכיר עובדה אחת: העדר הצורך להשקיע באופן מסיבי באופן שוטף בנכס דיגיטלי פסיבי לא מרמז על כך שהשקעה כזאת לא נדרשת על מנת להקימו. כדי ליהנות מנכס דיגיטלי פסיבי תצטרכו להשקיע משאבים בהקמה והתפעול הראשוניים שלו.

אם, כל, ניגש למודלים השונים של יצירת הכנסה פסיבית מן האינטרנט, באמצעות נכסים דיגיטליים:

  1. שילוב והטמעת פרסומות ומודעות באתר מקודם אורגנית – אם יש בידכם אתר תוכן איכותי שזוכה לתנועה אורגנית של גולשים המגיעים בעקבות חיפושים במנועי החיפוש השונים, תוכלו לנצל את התנועה החינמית הזאת על מנת לייצר הכנסה פסיבית. איך עושים זאת? מטמיעים באזורים שונים באתר מקומות ייעודיים בהם מפרסמים יכולים לשתול באנרים או מודעות פרסום, ומקבלים כסף על כל הקלקה של גולש על מי מן המודעות האלו. תוכלו להירשם לשירותים שדואגים לנושא מקצה לקצה, כמו שירות גוגל אדסנס או להתקשר מול מפרסמים תוך שימוש במנגנוני אפיליאציה שונים. כך או כך, ככל שהתנועה האורגנית שתגיע אליכם לאתר תהיה גדולה יותר, כך בסבירות גדולה יוצר גולשים יחליטו להקליק על מי מן המודעות המוטמעות בעמוד, וההכנסה הפסיבית שתתקבל מן האתר תהיה גדולה יותר.
  2. מכירה של לידים בלעדיים לבעלי מקצוע – אם האתר שלכם מיועד לאיסוף לידים שונים של מתעניינים ופונים, תוכלו למכור את הלידים האלו באופן בלעדי לבעל מקצוע ובכך לייצר מצב של Win Win: אתם תקבלו עמלה על כל הפניה איכותית שבצעתם אל בעל המקצוע, ומבעל המקצוע ימנע הצורך לעסוק ולהשקיע בשיווק העסק.
  3. מכירה של לידים באופן לא בלעדי לבעלי מקצוע – אפשרות נוספת שעומדת לרשותכם היא להפוך את תנועת הפונים והמתעניינים למאגר מידע אליו תוכלו להפנות במקביל יותר מבעל מקצוע אחד. בצורה כזאת, תוכלו להגדיל את ההכנסה השוטפת מן הנכס הדיגיטלי הפסיבי, על אף שמחיר כל ליד באופן אינדיבידואלי יוכל לרדת עט.
  4. השכרה של הנכס הדיגיטלי – אם בעל המקצוע ירצה לנהל את מחזור החיים של הלידים המתקבלים לגמרי בעצמו, תוכלו להשכיר לו את האתר ולאפשר לו להמיר את תנועת הגולשים ללקוחות בעצמו.

הכנסה פאסיבית

אולי יעניין אותך גם

כסף
נכסים דיגיטליים
נכסים דיגיטליים מניבים

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שכבר די ברור לכם שהעתיד טמון ביצירת נכסים דיגיטליים. עם סיכון קטן ביחס לאלטרנטיבות, תשואה גדולה אל מול ההשקעות האפשריות

קרא עוד »
נכס דיגיטלי
נכסים דיגיטליים
השקעה בנכס דיגיטלי

השקעה בנכס דיגיטלי הפכה להיות פופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות, עם ההנגשה של שירותי בניית אתרים לכל דורש, ועם התגברות הפעילות של גולשים ברשתות החברתיות.

קרא עוד »