מה זה קידום ממומן?

רוצים להתחיל לפרסם בגוגל ולייצר עבור העסק שלכם לידים איכותיים? כדאי מאוד שתכירו את הקידום הממומן בגוגל. באמצעות תהליך של קידום ממומן אתם למעשה מאפשרים הצגת מודעות בתשלום עבור גולשים שמחפשים בגוגל ביטויי מפתח שמעניינים אתכם, וכן ברשת המדיה – כלומר, רשת של אתרים שמקיימים שיתופי פעולה עם גוגל ומאפשרים הצגת מודעות בתשלום על גבי האתר.

 

אז רגע לפני שאתם מתחילים, הנה 10 עובדות שכדאי לכם לדעת על קידום ממומן:

  1. חשוב ליצור מודעה רלוונטית לביטוי החיפוש – אחד הפרמטרים שבהם עושה שימוש מנוע החיפוש של גוגל כאשר הוא מחליט האם להציג את המודעה שלכם לגולשים – היא עד כמה הניסוח של המודעה רלוונטי לכוונת החיפוש של המשתמש.
  2. שיעור ההקלקות משפיע על ביצועי הקמפיין – שיעור ההקלקות מתייחס ליחס שבין מספר הגולשים שבחרו להקליק על המודעה ובין מספר הגולשים שהמודעה הוצגה להם בפרק זמן נתון. ככל ששיעור ההקלקות גבוה יותר – גוגל יכולה להתרשם שהקמפיין שלכם רלוונטי יותר לגולשים ולכן היא תשפר את הביצועים של הצגת המודעות – חלק חשוב ביותר בכל תהליך של קידום ממומן.
  3. לאיכות דף הנחיתה יש חשיבות לניהול קמפיין מוצלח – בתהליך קידום ממומן, לצד השימוש בשיעור ההקלקות וברלוונטיות הניסוח של המודעה, פרמטר חשוב נוסף שיש לו השפעה על ביצועי הקמפיין הוא איכות דף הנחיתה: ככל שהדף אליו יופנה הגולש יהיה רלוונטי יותר, חוויתי יותר, מהיר יותר ומותאם למכשיר ממנו מבצע המשתמש את הגלישה – כך סביר שגוגל תבחר להציג את המודעה לגולשים שונים במנוע החיפוש וברשת המדיה.
  4. קידום ממומן חשוף להקלקות של סקרנים ומתחרים – אם לא תשמרו על חשבון המודעות שלכם ולא תבצעו מעקב שוטף אחר אופי ההקלקות של גולשים על מודעות הפרסום שלכם, סביר יהיה להניח שביצועי הקמפיין שלכם יפגעו כתוצאה מקליקים של סקרנים ומתחרים על מודעת הפרסום שלכם. בתחומים מסוימים, יהיה לכם קשה עד בלתי אפשרי לנהל קמפיין מוצלח משום שסביבת התחרות מאופיינת בקיומם של מתחרים כאמור. קידום ממומן הוא תהליך שבו תצטרכו לתת את הדעת על הסוגיה הזאת.
  5. קחו בחשבון שלעיתים ידרש הגולש להקליק מספר פעמים על מודעת החיפוש. זה יעלה לכם כסף – הרבה מאוד פעמים רכישה של מוצר או שירות היא לא החלטה שמקבל הגולש לאחר קריאה של כמה שורות בעמוד נחיתה מסוים. לעיתים הגולש נדרש לקרוא חומרים נוספים, להתייעץ, לשאול ולהשוות מול הצעות ערך שמספקים המתחרים. בתצורת שיווק זאת, ייתכן שהגולש ידרש להיכנס מספר פעמים לאתר שלכם על מנת לבצע את הבדיקות הדרושות לו. אם אתם מסתמכים רק על קידום ממומן – קחו בחשבון שלכניסות המרובות עלול להיות מחיר.
  6. תוכלו לראות תוצאות מיידיות של הקמפיין – בתהליך קידום ממומן אפשר להתחיל ולראות תנועה של גולשים לאתר כבר תוך כמה דקות מרגע סיום הגדרת הקמפיין. לעובדה הזאת יש חשיבות יתרה עבור עסקים חדשים, שאין להם זמן להמתין לתנועה אורגנית של גולשים, או לעסקים אשר מבקשים לבצע ניסוי וטעיה באשר להשקת מוצרים חדשים.
  7. גם עסקים שמקודמים היטב בגוגל עושים שימוש בקידום ממומן – קידום ממומן הוא תהליך שיווקי שאינו שמור רק לעסקים חדשים או כאלה שאין להם נוכחות בגוגל. להפך, רבים מן העסקים המקודמים רואים באפיק הזה ערוץ שיווקי משלים, אשר מגדיל את החשיפה של גולשים למותג שלהם.
  8. בקידום ממומן יש לכם שליטה על קצב הפונים לאתר – עוד אלמנט חשוב שכדאי להכיר בכל הנוגע לקידום ממומן, הוא היכולת שלכם לעצור או להשהות בכל רגע את הקמפיין, למשל אם הרגשתם שקיבלתם לידים בצורה מספקת ואתם מעוניינים לנסות ולמצות אותם לפני רכישה של לידים נוספים.
  9. תוכלו לסנן תנועה לא איכותית לאתר באמצעות הגדרת מילות מפתח שליליות – בתהליך קידום ממומן, להבדיל מקידום אורגני תוכלו להשאיר בחוץ את אותם חיפושים אשר מייצרים עבורכם תנועה פחות איכותית לאתר.
  10. לא נדרשת השקעה מיוחדת בתשתית כדי להצליח בקידום ממומן – בניגוד לתהליך קידום אורגני שבו נדרשת השקעה לאורך זמן בתשתית הטכנית והתוכנית של האתר – הרי שקידום ממומן מוצלח אפשר לבצע, אפילו אם כל מה שיש לכם זה דף נחיתה איכותי, בקידום ממומן אין צורך בבניית דף אודות, ובהשקעה בבלוג תוכן מושקע.
גוגל ממומן
Adwords

אולי יעניין אותך גם

פרסום בגוגל
קידום ממומן בגוגל
למה צריך פרסום ממומן בגוגל?

נסו לחשוב על הפעם האחרונה שהייתם מעוניינים במוצר כלשהו, ועל הצעדים שעשיתם בשביל לברר היכן למצוא את המוצר וכמה הוא עולה. סביר להניח, שהדבר הראשון

קרא עוד »
דו"ח קידום ממומן בגוגל
קידום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בגוגל

אין כמעט עסק כיום שפועל בזירה הדיגיטלית ולא מכיר את שירותי הפרסום של חברת הענק גוגל. באמצעות פרסום מודעות שתוצגנה לגולשים בהתאם למילות החיפוש שהקלידו

קרא עוד »
חיפוש בגוגל
קידום ממומן בגוגל
איך עושים קידום ממומן בגוגל?

קידום ממומן בגוגל הוא אחת השיטות המהירות והאפקטיביות ביותר להגיע אל קהל היעד שלכם, בזמן שהוא מחפש אתכם. גוגל נחשב למנוע החיפוש הגדול בעולם, וככזה

קרא עוד »