כתיבה שיווקית בפייסבוק – 6 טיפים לטקסט חסר מעצורים

פייסבוק הפכה כבר מזמן לפלטפורמה שמאפשרת לעסקים לייצר קשר שוטף עם קהל קבוע של עוקבים ומתעניינים, ולספק להם לא מעט ערך מוסף בתחום שבו הם מתמחים. ניהול הקשר השוטף עם הלקוח מאפשר לעסקים להבין טוב יותר את הצרכים של הלקוחות, ולייצר עבורם הצעות ערך שמותאמות לצרכים שלהם.

עם זאת, חשוב יהיה להבין, כי על מנת לשמר את אותו קשר עם הלקוחות הפוטנציאליים, חוב לייצר תוכן איכותי שיגרום לאותם לקוחות לגלות מעורבות בקשר עם המותג. כאן נכנסת לתמונה כתיבה שיווקית בפייסבוק.

כתיבה שיווקית בפייסבוק היא מתודה שמתבצעת לרוב על ידי אנשי מקצוע, שמבינים, חיים ונושמים את פייסבוק, ויודעים אילו סוגי תכנים יעבדו היטב בפלטפורמה הזאת. איך מייצרים כתיבה איכותית וקולחת בפייסבוק? הנה כמה טיפים שיוכלו לסייע לכם לצלוח את המשימה הזאת ביתר קלות.

 

טיפ מספר 1: כיתבו על מה שמעניין את הגולשים ולא על מה שמעניין אתכם

עם כל הכבוד למותג שלכם, גולשים אשר עושים שימוש ברשת החברתית הגדולה בעולם לא מגיעים אליה רק כדי לקרוא את התכנים שלכם. לכן, חשוב יהיה שתבינו שאתם לא מרכז העולם, ומבחינתכם, מה שצריך להיות מונח במרכז העולם הוא מה שמעניין את הגולשים שמגיעים אליכם. לכן, לפני שאתם יוצאים לדרך באמצעות כתיבה שיווקית בפייסבוק, זיכרו למפות את הנושאים שעליהם ירצו הגולשים שמגיעים אליכם לקרוא ולהרחיב את הידע שלהם לגביהם.

 

טיפ מספר 2: עודדו גולשים להגיב ולשתף את התכנים

תכנים אינטראקטיבים, כאלו שמייצרים שיח אמיתי בנישה שבה אתם פועלים, שמפנים לגולשים שמגיעים אליכם שאלות, ומעודדים אותם לציין את חוות דעתם, הם מה שמניע את הרשת החברתית טוב יותר מכל פרסום אחר. כאשר פייסבוק מבחינה שתכנים מסוימים מייצרים רמת מעורבות גדולה יותר של מי שנחשף אליהם, היא בעצמה מגדילה את החשיפה של התכנים האלו. לכן, כתיבה שיווקית בפייסבוק צריכה לכלול, כמובן, יצירה של תכנים שמעודדים גולשים להגיב.

 

טיפ מספר 3: ספרו סיפור, אל תציינו רק עובדות יבשות

גולשים אשר עושים שימוש ברשת החברתית פייסבוק, עושים זאת לרוב בשעות הפנאי שלהם. לכן, הם מעוניינים לחוות חוויה, ולא לצרוך תוכן כאילו הם מכינים את עצמם לעבודת דוקטורט. רוצים שהמשתמשים בפייסבוק ימצאו אתכם מעניינים ומסקרנים? הקפידו לשלב בכתיבה השיווקית שלכם לפייסבוק סיפור, ולא רק אוסף של עובדות יבשות.

 

טיפ מספר 4: שלבו הומור בתכנים שאתם מעלים

אין דבר שמגבש ומלכד קהילה יותר מאשר הומור. אם אתם מעוניינים שאנשים יהנו להגיע אליכם לעמוד העסקי וליהנות מן התכנים השונים שלכם, חשוב שהכתיבה השיווקית שאתם מבצעים לפייסבוק תשלב בתוכה אלמנטים של הומור. כאשר אנשים קוראים בחיוך, הם מקשרים באופן אוטומטי את התכנים שלכם לאנרגיות חיוביות, ובימים כאלו, מי לא רוצה לפתוח את היום, להמשיך אותו או לסיים אותו עם אנרגיות חיוביות?

 

טיפ מספר 5: כתבו בגובה העיניים

אין כל טעם לכתוב בפייסבוק בשפה גבוהה מידי, מתנשאת, שכוללת מילים שקשות לקריאה והגיה. פייסבוק היא הרשת של כולם, ואם אתם מעוניינים שקהל היעד שלכם יקדיש את הזמן שלו כדי לצרוך את התכנים שלכם, חשוב שהגורם שיבצע עבורכם את הכתיבה השיווקית לפייסבוק יכתוב בגובה העיניים, בשפה פשוטה וזורמת, עם מינימום מאמץ נדרש מקהל היעד שלכם.

 

טיפ מספר 6: כבדו את הזמן של הגולש

למי מאיתנו היום אין עיסוקים רבים אשר ביניהם הוא נדרש לתמרן במשך כל ימי השבוע, כולל בשישי ובשבת? האפשרויות הרבות שפתחה בפנינו רשת האינטרנט הפכו לא מעט מן האנשים לעסוקים אף יותר. לכן, חשוב יהיה שתקפידו במהלך הכתיבה השיווקית שלכם לפייסבוק לכבד את הזמן של הגולש. אל תפציצו את הגולשים בתכנים לא חשובים. אל תכתבו יתר על המידה. אל תבזבזו את הזמן היקר של הגולשים לשוא. אם תיתנו לגולשים שלכם את התחושה שהזמן שלהם לא חשוב לכם, הם לא יטרחו להמשיך ולעקוב אחריכם, והסיכוי שתצליחו למכור להם שירותים או מוצרים שונים שאתם מציעים הוא נמוך מאוד.

 

לסיכום

כתיבה שיווקית בפייסבוק היא דרך נהדרת לשמר את הקשר עם הגולשים שעוקבים אחר המותג שלכם. כאשר אתם עושים שימוש בשירותי כתיבה כאלו, דאגו לכבד את הזמן של הגולש, בדיוק כפי שהייתם מצפים שיעשה הוא בעצמו.

פרסום בפייסבוק

אולי יעניין אותך גם

Facebook
פייסבוק
שיווק בפייסבוק

החלטתם שאתם מעוניינים להשקיע חלק מתקציב השיווק של העסק בפרסום בפייסבוק? סביר מאוד להניח שבצעתם החלטה נכונה. פייסבוק היא פלטפורמה שממציאה את עצמה בכל פעם

קרא עוד »
קידום לדף פייסבוק
פייסבוק
קידום דף פייסבוק

אם יש לכם דף עסקי בפייסבוק, אתם ודאי מעוניינים לנצל את הכוח של הפלטפורמה העוצמתית הזאת, כדי לגרום לעוד ועוד עוקבים לצרוך את התכנים שלכם,

קרא עוד »