השקעה בנכס דיגיטלי

השקעה בנכס דיגיטלי הפכה להיות פופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות, עם ההנגשה של שירותי בניית אתרים לכל דורש, ועם התגברות הפעילות של גולשים ברשתות החברתיות. להשקעה בנכס דיגיטלי ישנם יתרונות משמעותיים, כמו סיכונים סביבתיים מופחתים, דרישות הון ראשוני לא גבוה במיוחד, וכן היצע גדול של תחומים בהם ניתן לפעול.

אז מה כדאי יהיה לכל משקיע לבדוק לפני שהוא שם את מיטב כספו על נכס דיגיטלי? מהן ההבטחות שחשוב יהיה לבדוק עוד לפני שמתחייבים על רכישת הנכס? במדריך הבא נדבר על 7 בדיקות שחובה לבצע לפני כל רכישה כזאת.

 

מה צריך לבדוק לפני שרוכשים נכס דיגיטלי?

אל תתחייבו לעסקת רכישה של נכס דיגיטלי אם לא בדקתם את המשתנים הבאים:

מחיר ותמחור

מחיר הוא כמובן פקטור מרכזי וחשוב בכל עסקה. כאשר אתם מתכוונים להתקשר מול בעלים של נכס דיגיטלי, לימדו מהו המחיר הכולל שתצטרכו לשלם בעבורו. מחיר כזה, כולל לא רק את הסכום אותו תשלמו על העברת הבעלות, אלא גם את התשלומים השוטפים כמו דמי האחסון, התשלומים לתוספים שונים המותקנים בנכס הדיגיטלי, וגם התקשרות במיקור חוץ מול גופים נותני שירות במידה שישנם.

חשוב יהיה להבין גם מהו מודל התמחור שבו עשה שימוש בעל העסק, ולהשוות את המחיר המבוקש למחירם של נכסים דיגיטלים אחרים בנישה.

 

האם הנכס כבר מייצר הכנסות?

בדיקה נוספת שחשוב יהיה לבצע היא להבין האם הנכס כבר מייצר הכנסות. רוב הנכסים הדיגיטליים המוצעים למכירה מציעים רק פוטנציאל השתכרות עתידי. במקרים מסוימים, תוכלו ליפול על מציאות, ולמצוא נכסים מניבים באמת אשר מייצרים באופן שוטף הכנסות למי שמחזיק בהם. ככל שהנכס כבר מייצר הכנסות שוטפות, מחירו, מן הסתם יהיה גבוה יותר, אל מול נכס מקביל שעדיין לא התחיל להמיר גולשים ללקוחות משלמים.

 

מהו המאמץ הנדרש על מנת לייצר את ההכנסות?

נכס דיגיטלי יכול להיות כלי מצויין להשקעה על מנת לייצר לידים איכותיים. זה עדיין לא אומר שתוכלו להפוך את הלידים האלו ללקוחות משלמים בלחיצת כפתור. ישנם תחומים שבהם קשה מאוד להפוך גולשים ללקוחות, ושיעורי ההמרה הם נמוכים ביותר. כאשר אתם נפנים לרכוש נכס דיגיטלי להשקעה, נסו להבין עד כמה קשה באמת לייצר הכנסות מן הנכס הזה וכמה מאמץ ומשאבים הדבר יגזול מכם באופן אישי.

 

מהו מודל ההכנסות והאם הוא תלוי בגורם יחיד?

ציינו כבר בפוסטים קודמים עד כמה חשוב לבחור בצורה מושכלת את מודל ההכנסות, והראנו אוסף מגוון של מודלים כאלו. אם מודל ההכנסות של הנכס הדיגיטלי שלכם מבוסס על אדם יחיד, זה אשר יודע לתת מענה לפניות הלקוחות, כדאי יהיה שתקחו בחשבון שהעדרותו של הגורם היחיד הזה עלולה לפגוע לכם בהכנסות בשלב מסויים של מחזור חיי הנכס.

 

האם הנכס הדיגיטלי שלכם פועל בתחום טרנדי?

אם הנכס הדיגיטלי שלכם מאפשר לכם לייצר הכנסות מטרנד חולף – קחו זאת בחשבון בעת ביצוע ההשקעה. טרנדים באים והולכים ומה שנראה היום כהשקעה מוצלחת במיוחד, עלול להראות מחר כתחום לא רלוונטי בעליל. נסו למקד את המשאבים שלכם ברכישה של נכסים דיגיטלים בתחומים שהם ירוקי עד – כלומר, כאלו שישארו רלוונטיים חרף מגמות ושינויים בשוק.

 

כמה קל לחקות את הנכס הדיגיטלי הזה?

גורם נוסף שחשוב לקחת בחשבון לפני שמשקיעים בנכס דיגיטלי הוא עד כמה קל יהיה לחקות את המודל שלכם ולתפעל אותו באופן שוטף. אם כל גורם עם קצת כסף בכיס יוכל לחקות את אופן הפעילות שלכם, ייתכן ותידרש מכם השקעה גדולה בעתיד בפרסום של העסק וביצירת בידול ממשי. לעומת זאת, אם העסק שאתם מריצים על הנכס הדיגיטלי להשקעה הוא עסק שנסמך על ידע ייחודי שחשוף למתי מעט – ההשקעה צפויה להיות משתלמת יותר.

 

כמה מתחרים יש לנכס הדיגיטלי הזה?

כאשר אתם רוכשים נכס דיגיטלי אתם עושים זאת בזמן נתון. גם אם חשבתם על הרעיון שסביב עולם התוכן שלו נבנה הנכס כבר לפני שנים רבות, נקודת הרכישה היא הנקודה הקריטית מבחינתכם על מנת להחליט האם השקעה בנכס הדיגיטלי הזה היא כדאית. ככל שסביבת התחרות שלכם תהיה קשוחה יותר, כך ידרשו מכם משאבים רבים יותר, על מנת לראות הכנסה ורווח מן הנכס שברשותכם.

דיגיטל

אולי יעניין אותך גם

כסף
נכסים דיגיטליים
נכסים דיגיטליים מניבים

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שכבר די ברור לכם שהעתיד טמון ביצירת נכסים דיגיטליים. עם סיכון קטן ביחס לאלטרנטיבות, תשואה גדולה אל מול ההשקעות האפשריות

קרא עוד »
הכנסה פאסיבית
נכסים דיגיטליים
נכס דיגיטלי פסיבי

מי מאיתנו לא רוצה לקום בבוקר, לצאת אל המרפסת המשקיפה אל הים, ללגום מכוס הקפה שהכין לעצמו, ולדעת שגם היום אם יבחר בכך, הוא לא

קרא עוד »